Klimgame 1.0

Voor de opening van de Sportinnovatiecampus in 2016 ontwikkelden onderzoekers van DAE Research een interactieve beweeggame die laagdrempelig bewegen stimuleert en optimaal gebruik maakt van de adaptieve technologieën aanwezig in de Sportinnovatiecampus. Het is de perfecte integratie van bewegingsdetectie aan de hand van 360° IP-camera’s en projectie op een wand.

Het spel

De speler moet de targets die op de muur verschijnen met de hand of de voet tikken door er via de klimgrepen naartoe te klimmen. Er wordt ook een score en ranking bijgehouden.
Het klimspel werd bij verschillende doelgroepen en met diverse spelvormen uitgetest binnen de Sportinnovatiecampus. Van sportkampen voor kinderen tot seniorennamiddagen.

Vervolgtraject

In opdracht van Technopolis (het Vlaamse ‘doe-centrum’ voor wetenschap en technologie) werd een vervolgtraject opgestart om het klimspel verder te optimaliseren. Meer info over het resultaat van dit vervolgtraject vind je hier.

Vorige
Vorige

EXR roeigame